Londen: The Thames and a Walk in the Park

18 juni 2010 - Londen, Verenigd Koninkrijk

Heathrow T3: nog 4,5 uur voor de 14,5 uur durende vlucht...

De dagen in Londen waren heerlijk ontspannen. Na weken van geregel heerlijk onze rust kunnen vinden. Veel geslapen, maar ook veel gezien in de korte tijd die we hadden.

De eerste dag heerlijk langs de Thames gestruind. Prachtige stedenbouwkundige voorbeelden gezien van het verbinden van de rivier met de stad en hergebruik van oud-industriële gebouwen. Op de Tower-bridge nog even een Frans marineschip een behouden vaart gewenst en door Soho gewandeld op zoek naar Chinatown. Uiteindelijk niet gevonden, wel in onze reizigerskloffie de upperclass van Londen gegroet. De buitenlucht maakte hongerig en we vonden een prima eetcafétje.

Ho, we moeten even dansen op de vulkaan: goede herinneringen brengt (oa.) deze muziek naar boven. Fijn toch dat je bepaalde nummers kunt koppelen aan vrienden die je een paar maanden achterlaat...

De tweede dag was een walk in the park / garden. Onze eerste bestemming was Covent Garden. Gezellig kleine boetiekjes rond een oude, overdekte, groente- en fruitmarkt, dat ook weer nieuw leven ingeblazen is: mooi te zien dat dat werkt! Ook ons werd een hernieuwd leven gewenst door een 'streetpreacher'. We gaven gehoor aan de vraag om meer liefde aan de mensen rond ons te tonen waarna we onderschept werden door een redacteur. Deze vroeg of we toestemming wilden geven de geschoten beelden (niet door ons opgemerkt) evt. uit te zenden. De straatpredikant doet mee aan een televisieprogramma en moet daarin enkele opdrachten in het openbaar uitvoeren. We zijn benieuwd of we onderdeel gaan zijn van de show! Toepasselijk: het bananenlied (wie kent de boswachters nog? en excuses voor de af en toe dubieuze muziekkeuze) vs. bananasplit :)

Na deze leuke ervaring gewandeld en geluierd in Kensington Gardens, een bezoek gebracht aan de prachtige memorial fountain voor prinses Diana, the Royal Albert Hall bewonderd en door Harrods gestiefeld. Aan het eind van de dag de tweede mogelijkheid gegrepen om Chinatown te bezoeken en gelukkig nu wel gevonden!

Nu dus wachtend op Heathrow, hopelijk gaan de komende 24 uur snel... De eerste vlucht en laat ik daar nu net geen fan van zijn...