Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:
907

Over ons

Wij zijn Jeroen en Femke en inmiddels een jaar samen. Jeroen is bijna 30 en werkzaam als projectleider bij een ingenieursbureau in Heerenveen. Femke is 27 en als orthopedagoog werkzaam in zuid-, midden- en noord Limburg. In de weekenden pendelen we op en neer tussen Nijmegen, Zwolle en af en toe Zuid-Limburg. Op dit moment hoort het reizen en het hebben van verschillende woonplekken dus een beetje bij het alledaagse ritme. Tot nu toe zien we elkaar alleen in de weekenden en leer je elkaar iedere week  iets beter kennen. Door het plannen van deze reis kom je ook sneller achter elkaars kwaliteiten en verschillen. Femke blijkt dan wat impulsiever te zijn dan Jeroen die gestructureerd alles goed wil overdenken. Femke ervaart wat meer onrust als dingen voor haar gevoel te langzaam gaan en nog niet geregeld zijn. Jeroen kan haar dan geruststellen met zijn relaxte houding en zorgen dat Femke niet te veel doordraaft. Kortom..meestal een goede aanvulling van elkaar.

Wat we hopen dat we op het einde van onze reis aan onze bagage hebben toegevoegd is: nog meer open staan voor anderen en je eigen normen en waarden leren relativeren. Verder hopen we een paar mooie vergezichten en de ontmoeting van interessante mensen en culturen op ons netvlies te branden. Wat sommigen veronderstellen maar zoals we het zelf natuurlijk niet zien;) is dat deze reis ook onze relatie op de proef zal stellen. Hopelijk zal de inhoud die hiervoor nodig is ook alleen maar uitgebreid worden.

Over onze reis

Hieronder volgt ons reisplan zoals we dat van tevoren via een reisbureau in Londen hebben laten vastleggen. We gaan allereerst op 15 juni met de trein vanaf Nijmegen naar Londen. Wie ons vanaf station Nijmegen wil komen uitzwaaien is hierbij uitgenodigd! Tijdstip van vertrek: 13:48u, don't be late :)

Op 18 juni vliegen we vanaf Londen via Madrid naar Buenos Aires. In Buenos Aires volgen we twee weken een Spaans cursus en verblijven we in een gastgezin. Na twee weken reizen we door naar Bariloche. Een (winter)sportgebied dat ook bekend is bij onze koninklijke familie. In Bariloche zullen we wederom twee weken in de schoolbanken zitten en verblijven bij een Argentijnse familie. Dan nemen we drie maanden de tijd om door Argentinië, via Bolivia, Equador en Peru langs de Andes te reizen.
Op 18 oktober vliegen we vanaf Quito via Miami naar Los Angeles. In Los Angeles zullen we een paar dagen verblijven.

Op 23 oktober vliegen van van Los Angeles naar Hawaï (Honolulu). Hier kunnen even lekker bijkomen van al het reizen en vakantie vieren. En wie weet ook nog wat surfen of duiken..

Op 14 november vliegen we vanaf Honolulu naar Sydney. In Sydney zullen we ook een paar dagen blijven.

Op 19 november vliegen we vanaf Sydney naar New Zealand. In New Zeeland gaan we anderhalve maand rondtrekken over noorder en zuider eiland met een campertje (ook wel Spaceship genoemd;) Dat belooft wat.

Op 7 januari vliegen we vanaf Nieuw Zeeland via Hongkong naar Bangkok en op 18 februari vliegen we vanaf Bangkok via Hongkong naar Kathmandu.

Op 1 april gaan we huiswaarts als het geld op is en vliegen we vanaf Kathmandu via Hong Kong terug naar London.

Bezochte landen

Wij hebben 36 landen (15%) bezocht:

Andorra, Argentinië, Australië, België, Bolivia, Cambodja, Canada, Chili, Cuba, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Frans-Guyana, IJsland, Italië, Kroatië, Laos, Luxemburg, Monaco, Nederland, Nepal, Nieuw-Zeeland, Oostenrijk, Peru, Polen, Slovenië, Slowakije, Spanje, Suriname, Thailand, Tsjechië, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Zweden, Zwitserland.