Buenos Aires: onze eerste kennismaking

20 juni 2010 - Buenos Aires, Argentinië

Daar zijn we weer;) Deze keer vanuit Buenos Aires. Na een lange maar voorspoedige vlucht zijn we op de plaats van bestemming. Helaas zonder bagage. Doordat ons vliegtuig in Madrid vertraging had maar we onze vlucht naar Buenos Aires nog nét konden halen, is er waarschijnlijk iets mis gegaan met de bagage. Femke stond bij wijze van al met één been in het vliegtuig en met het andere in de 'slang' naar het vliegtuig terwijl Jeroen nog even navroeg hoe het zat met onze bagage. We konden kiezen: óf we kregen een hotelovernachting en zouden de volgende dag vliegen met onze bagage óf we stapten nu in het vliegtuig en moesten misschien wachten op de bagage. Femke mocht kiezen en dacht: 'als we nu vliegen hebben we de reis ten minste al achter de rug'. Dus nu zitten we nog steeds te wachten op de bagage (update 1: 1 uur na het schrijven van dit bericht is Jeroen's bagage afgeleverd, nu is het wachten op die van Femke!) en dragen we al een paar dagen dezelfde sokken en ... (lekker fris dus;)

Verder hadden we het niet beter kunnen treffen. De mevrouw waarbij we in huis zitten (schatting begin 70) herbergt sinds vier jaar buitenlandse mensen. Dat houdt haar jong, aldus Rosa. Een kleine, gezette en zeer hartelijk vrouw. Ze noemde ons meteen al 'haar kinderen'. Het is af en toe wel vermoeiend om elkaar te verstaan; zij spreekt maar een beetje Engels en wij maar een beetje Spaans.

Vanmorgen is Femke even het park ingelopen. Het was zondag dus alle Argentijnen genoten van hun vrije dag: heerlijk om hier als buitenstaander een kijkje van te mogen nemen. Helaas wordt het hier rond zes uur 's avonds al donker dus de dagen zijn kort. Dit aangezien de winter net is begonnen. Dat wil zeggen dat het rond de 10-15 graden is; prima te doen dus.

Volgende keer dat we schrijven hebben we waarschijnlijk al onze eerste Spaanse les gehad. Spannend, aangezien Femke nog nauwelijks een woordje Spaans kent en Jeroen iets meer vanwege zijn reis naar Cuba.

Tot dan!

Groetjes Femke

ps wij lezen iedere keer met veel plezier jullie berichtjes. We vinden het ook leuk om de ins en outs in Nederland of van jullie persoonlijk te lezen.

1. Maaike Zwaagstra:
    21 juni 2010
    Beste Jeroen en Femke: het is hier zomer maar ook zo'n 15 graden: jullie missen dus niets.
    Tot nu toe positief met DCA, woensdag a.s. PS: wachten we af. Hart. groet
  2. Rob Ent:
    22 juni 2010
    Hoi,

Jullie vermaken je goed, lezen we!
    We blijven jullie goed volgen.
    Nog een hele goede reis toegewenst.

groeten Rob
  3. Johan:
    22 juni 2010
    Om in wielertermen te spreken (speciaal voor Jeroen): de proloog in Londen is achter de rug en met de start van de eerste etappe is de tour nu echt begonnen!
    Hopen dat je bagage nog komt, Femke.
    Mijn nieuws uit NL: Ik heb een baan (joepie). Er is nog meer nieuws, maar dat mail ik jullie! (Spannend hè...)
    Veel plezier nog, we blijven jullie volgen.
    Johan (en Lieke)
  4. Renske:
    23 juni 2010
    wow, Buenos Aires!! Ben jaloers, ga volop genieten daar! Al lekkere biefstukken en empanada's gehad? veel succes met de spaanse lessen!
    Liefs vanaf een computer op een kantoortje...;)
  5. Monique:
    Halleuchen!!

Oejeee van de bagage! Fem, ik hoop dat je de jouwe inmiddels ook hebt!!
    Hier in het Limburgse gaat alles z'n gangetje ;-). We zouden tegen het einde van de week 26-27 graden krijgen, dus ben benieuwd naar de hot summer..ahum!!

Leuk om die verhaaltjes van jullie te lezen!!

Groetjes Monique
  6. stans:
    Haaaaa Fem en Jeroen,

Wat fijn om te lezen dat jullie volop aan het genieten zijn en het daar goed hebben.

Hier is het heerlijk: zon en 25 graden. Alleen jammer dat ik nog moeten werken. Nog even 3 weken bikkelen en dan ga ik ook genieten van de vakantie.
    Maar eerst zondag naar Rockin'Park: muziek luisteren, relaxen en biertjes drinken. Dus we mogen niet klagen.

Tot het volgende avontuur van jullie :-)

xx Stans
  7. Ey Femke en Jerommeke:
    24 juni 2010
    Zal nu wel een dolle boel zijn in het land van "pluisje"..

We gaan zo ff Nederland naar hun 3e overwinning schreeuwen, ehh.. drinken..
    Ey, heel veel plezier met elkaar tijdens jullie reis, maak d'r wat moois van en zal proberen jullie zoveel mogelijk te volgen via de site...

We zullen er zondag tijdens de TC BBQ nog eentje op je drinken..laterz..

Groet Mark
  8. Mark:
    25 juni 2010
    Goei'ndaag beiden!

Hoe is het met de heupjes? Al gewend aan passionele tango's? Leuk om jullie berichten te lezen; ben benieuwd of we Argentinië op het WK nog gaan tegen komen (hopelijk voor NL zo laat mogelijk!).

Mark is probeert met man en macht weer in het ritme te komen na machtige tandem-avonturen, maar dat gaat nog niet best :-)

Tjo en völle wille,

Mark