Koude en warmere sferen in Bariloche

19 juli 2010 - Bariloche, Argentinië

Jeetje, het is alweer bijna twee weken geleden dat Jeroen ons laatste bericht plaatste. Zo snel gaat de tijd hier...

Iguazu, de plek van 's werelds beroemde watervallen, hebben we dus weer achter ons gelaten. We verblijven nu al meer dan een week in hét wintersportgebied van Argentinië. Behalve dat het buiten een stuk kouder is dan bij jullie (onder het vriespunt) is daar hier binnen niets van te merken. Het gastgezin waar we verblijven kan als voorbeeld dienen voor vele gezinnen. We zijn ontzettend warm ontvangen en voelen ons hier helemaal thuis. Koken is de hobby van de moeder en dochter van 10 jaar dus wat dat betreft hebben we ook niets te klagen. Het avondeten (cena) is een gezamelijk familiemoment dat soms wel twee uur kan duren. Er wordt veel gepraat over het leven, politiek, het gezinsleven en de bezigheden van de kinderen. De jongste dochter van 10 is het zonnetje in huis. Ze rolschaatst door het huis, is intelligent tijdens spelletjes en heeft veel humor. De oudste dochter van 12 is een beetje op zichzelf en een 'dromer'. Ze kan heel goed dansen en zingen en heeft al een show voor ons opgevoerd samen met haar jongste zusje. De oudste zoon van 14 houdt heel erg van voetbal. Hij zit op voetbal, speelt altijd voetbal met zijn vrienden en speelt voetbal op de playstation. Hij haalt bijna alleen maar negens en tienen op school. Na het eten spelen we vaak nog spelletjes met z'n allen. Klinkt echt als een 'happy familiy', toch?

Onze daginvulling begint met Spaanse les van 9.00 tot 13.00 uur. 's Middags zijn we vrij en het is hier niet moeilijk om te bedenken wat je kunt doen met zo'n prachtige natuur. Zo hebben we bijvoorbeeld een keer een berg beklommen. We vonden de gondel te duur (15 euro pp) en hebben toen maar besloten om naar boven te lopen. Dat hebben we geweten; over rotsen, door een halve meter sneeuw om uiteindelijk op het magnifique uitzichtpunt uit te komen. 's Avonds hebben we vaak nog anderhalf tot twee uur huiswerk voor de volgende dag. Op dit moment hebben we al drie dagen geskied. Het weer is prachtig; erg helder en lekker warm. Het skigebied is kleiner dan in Frankrijk of Oostenrijk maar het is overzichtelijk en totaal niet druk. We hoeven bijna nooit bij een lift te wachten.

We vinden het allebei hartstikke leuk om al jullie reacties te lezen. Dank daarvoor! Voor mijn vriendinnen uit Nijmegen: veel plezier (en succes Renske en Lisette) met de Vierdaagse!

Foto's en filmpjes volgen nog..

Heel veel liefs aan iedereen,

Femke

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Anke Deelen:
    Hey Femke & Jeroen!
    Mooi dat het goed gaat met jullie! Argentinie was zojuist nog in het nieuws; het is er namelijk zo koud dat er zelfs al doden waren gevallen! Kleed jullie maar goed aan!
    Wel gaag zeg dat jullie kunnen skien. Hoe is het met de moeilijkheidsgraad van de pistes?

Met de meiden hebben we afgelopen zaterdag gepicknickt, was erg gezellig! Verder hebben we ook al vierdaagsefeesten gevierd. Erg leuk maar we hebben ook nog aan jullie gedacht!

Hoe lang zijn jullie nog in het gastgezin en hoe ging de reis dan ook alweer verder?

Liefs Anke
  2. Jeanine:
    Hoi Femke en Jeroen,

Wat een tegenstelling zeg, bij jullie vriest het en hier is het volop zomer. Maar gelukkig komen jullie op deze manier toch nog aan wintersport toe dit jaar!
    Hoe gaat het met jullie Spaans? Met zoveel Spaanse les en verblijf in gastgezinnen zal dat wel lekker lopen inmiddels?
    Wij gaan deze zomer naar de Dolomieten in Italie op vakantie, lekker wandelen in de bergen en waarschijnlijk gaan we ook een huttentocht doen.
    Voor jullie, veel plezier in de sneeuw en tot jullie volgende verhaal!

Groetjes,
    Jeanine
  3. roos schoenmaekers:
    Lieve Femke en Jeroen,

Zeg maar tegen de argentijnse mamma, dat de nederlandse mamma het heel fijn vindt dat haar kinderen in zo'n 'warm' gezin mogen verblijven!!

Kus van mam
  4. stans:
    Haa Fem en Jeroen,

Lekker skien: heerlijk over de pistes racen en dan als pauze genieten van een warm drankje, stel ik me dat zo goed voor?
    Hier gaat het allemaal goed. Warm en zonnig weer. Zoals Anke al heeft verteld hebben we heerlijk relaxed gepicknickt.
    De week van de 4-daagse is aangebroken. Ik ga woensdag de etappe met Rens en Set mee lopen :-) Ik heb er al zin in. We zullen je op de hoogte houden.

Verder heb ik nog een nieuwtje: ik word peettante. Mijn zus Kai is voor de 2e keer zwanger :-) Als het allemaal goed gaat mogen we begin februari een nieuw wondertje welkom heten.

Tot het volgende verhaal weer.

xx Stans
  5. Maria Smits:
    Hallo avonturiers,
    Wat fijn dat het zo goed met jullie gaat en jullie zo kunnen genieten.
    Het is inderdaad een raar idee dat wij hier zitten te puffen en dat jullie temperaturen van onder nul hebben.Maar ja verschil moet er zijn!!
    Wij gaan dit jaar eens kijken wat er op de Azoren te zien en te beleven is.
    Ik ben alweer benieuwd naar jullie volgende verhaal.
    Groetjes,
    Maria.
  6. Paul & Danielle:
    21 juli 2010
    Hoi Femke & Jeroen,
    Goed om te lezen hoe het met jullie gaat. Fijn dat jullie zo'n gastgezin hebben. Raar idee dat jullie sneeuwballen kunnen gooien, terwijl hier de mussen van het dak vallen! Nog een weekje werken (ondertussen feesten met de 4-daagse) en dan heb ik ook vakantie. Vandaag nog even Renske en Lisette aangemoedigd. Stans liep ook mee. Femke zal wel weten wat ze op zo'n tweede dag doormaken... maar ook deze dag zat er weer succesvol (en blarenvol) op. Groetjes en ik kijk uit naar het volgende verslag!
  7. Siebe Bosma:
    22 juli 2010
    Femke en Jeroen
    Zo te lezen vermaken jullie je goed op jullie wereldreis. Leuke foto's en leuke verhalen.
    Dat je koffer niet aankomt in een ver land, dat is mij ook overkomen, en heel vervelend. En dat mensen niet netjes in de rij staan voor bus, trein of kassa dat is juist heel Nederlands.
    Jeroen groetjes van je (werkende en bouwvakvakantievierende)oud-collega's.
    En Femke houdt Jeroen wel wat in de gaten, ik zie wel erg veel foto's waar Jeroen in innige omhelzing staat met jonge en oudere dames ...
  8. Wendy:
    22 juli 2010
    Ha reizigers!
    Tjeee, zit vanochtend journaal te kijken...en er wordt een heel item gewijd aan de enorm strenge winter daar bij jullie en omringende landen. Sneeuw, enorm strenge vorst, scholen die dicht blijven en meer van dat soort dingen. Hopelijk hebben jullie er geen last van, maar alleen veel plezier op de lange latten!
    Hier is alles goed! Marthe begint nu echt te lopen: van de trap tot de tafel lukte haar net al zonder hulp. Nog effies dus en niks is meer veilig :-) Nog 2 weekjes werken en dan heerlijk vakantie!

Groetjes en tot 't volgende verhaal!
    Wendy
  9. Renske:
    24 juli 2010
    Ha Femke en Jeroen!
    Wat klinkt dat heerlijk, in zo'n gezellig gezin en lekker skieen! Hoe is het met het Spaans? Het leren gaat vast heel snel daar!
    Ik lig met mijn voetjes omhoog...Al een paar dagen, wat doen ze zeer zeg! Ik had na dag 2 al 10 blaren op mijn linkervoet en 4 op mijn rechter... Donderdagochtend kreeg ik mijn voeten niet meer in mijn schoenen gepropt... Gegild van de pijn, vreselijk, wat een afbeulen! Heb toen moeten beslissen dat ik niet ging starten. Echt zooo balen! Maar des te meer respect en waardering ik voor jou krijg, Femke, dat je HET kruisje hebt behaald! Vrijdag ben ik nog wel de overige wandelmeiden in ga halen en toe gaan juichen. Dat was natuurlijk wel dubbel. Maar een hele mooie bos Gladiolen van Stans gekregen, die ik toch wel een beetje verdiend heb, na een half jaar trainen en 2 dagen lopen.
    Ik ga het ook echt nooit meer proberen, haha!
    Ga lekker door met genieten daar! Ik ga morgen een dagje relaxen in de sauna en dan maar weer op het kantoortje zitten....;)
    Liefs, Renske
  10. Mark:
    27 juli 2010
    He Bosch,

Hebben ze bij Oranjewoud nu ineens echt zoveel geld over sinds jij niet meer op de loonlijst staat dat ze zomaar Strukton konden overnemen;-)

Hoe is het daar? Lekker aan het genieten? Je hebt wel de mooiste Tour in jaren gemist;-)

Tjo, Mark