Buenos Aires 2

23 juni 2010 - Buenos Aires, Argentinië

Dag lieve mensen,

Mijn bagage is nog steeds niet terecht. We (Rosa, de Spaanse school en ik) hebben nu al een paar keer gebeld, gemaild en gefaxt met alle bagagedetails en adresgegevens. We zagen dat ze de gegevens van de fax gebruikt hebben en nu waarschijnlijk beter kunnen zoeken. Het is best frustrerend zeker omdat er dure spullen in zitten. Van de verzekering mag ik echter geld uitgeven voor toiletspullen en tevens voor nieuwe spullen (als de bagage niet zou komen). Dat hebben ze al toegezegd.

Verder is alles goed: de Spaanse les vinden we allebei superleuk en we leren snel. We maken heel enthousiast ons huiswerk:) en elke dag 4 uur Spaanse les gecombineerd met gesprekken aan de eettafel en oefeningen in het openbaar werpen vruchten af. Langzaam beginnen we zinnen te vormen, al dan niet gemixt met Engelse woorden :).

Rosa kookt iedere dag heerlijk voor ons (drie gangen). Gisteren heb ik de metro uitgeprobeerd (Jeroen keek voetbal:)). Dat viel nog niet mee want ik reisde in de spits terug en de mensen zaten werkelijk met hun wangen tegen het raam aan, zo druk was het. Volgende keer dus op een ander tijdstip terug reizen. Ik heb in de stad nog niet echt gevonden waar de mensen zo enthousiast over zijn. Wellicht de tangovoorstellingen en parken die we nog niet gezien hebben. We zijn door dat gedoe met die tas niet echt op ons gemak om een hele dag weg te blijven want stel dat de tas wordt afgeleverd en we zijn niet thuis...

Ik ga weer naar mijn ´klasje´. Ik zal een foto sturen met hoe het er hier uit ziet. Het zijn super hartelijke mensen waar je je meteen thuis voelt. Ja, we hebben het zowel qua gastgezin als Spaanse school echt getroffen. Daar zijn we het allebei over eens.

Lieve groeten,

Femke

1. Wendy:
    25 juni 2010
    He wat vervelend zeg van die bagage. Zo wil je je reis liever niet beginnen. Hopelijk is je bagage gauw gevonden. Gelukkig wel allemaal positieve verhalen over de Spaanse lessen, jullie lieve gastvrouw en de reis tot nu toe.

Liefs,
    Wendy & Dorus en een dikke knuffel van Marthe

P.s. vooral doorgaan met jullie mooie verhalen. Is echt super leuk om te lezen!
  2. Anke Deelen:
    26 juni 2010
    Hey Fem,

Wat vervelend van je bagage, hopelijk is dat gauw achter de rug. Leuk te horen dat het Spaans jullie tot nu toe goed af gaat (als je straks nog maar weet hoe je Nederlands moet spreken, haha).
    Hier in Nederland is het erg mooi weer. Wij genieten van watertjes, fietsen en de sauna, heerlijk! Nog 4 weekjes werken en dan vakantie!
    Van m'n sollicitaties nog niets gehoord helaas.
    Ik houd je op de hoogte.
    Groetjes aan Jeroen!

Doei doei.