Welkom

14 maart 2010 - Nijmegen, Nederland

Wat leuk dat je onze voetsporen wil volgen!

Het is nu 14 maart, Nijmegen en we hebben nog 3 maanden te gaan voor ons vertrek. Buiten is het frisjes en we twijfelen of we nog gaan mountainbiken. Binnen staat Arrow Jazz op, het waterige zonnetje probeert door de wolken te prikken, kortom een heerlijke start van de zondag!

Gisteren hebben we de eerste knopen doorgehakt: de aanbetaling voor de 'Round the World'-tickets is gedaan en we hebben een keuze gemaakt welk weblog te gaan vullen: deze dus! De afgelopen maanden zijn voorbij gevlogen, maanden van uitzoeken, plannen en puzzelen. De route ligt vast, de data ook grofweg, we hebben de komende maanden alleen nog de keuze hoelang we in Zuid-Oost Azië willen verblijven en hoelang in Nepal. Wat een vooruitzicht!

Voordat we daadwerkelijk in het vliegtuig kunnen stappen moeten er nog veel dingen geregeld worden. Een kleine greep:

De rugzakken moeten gevuld, sommige verzekeringen afgesloten, de spaans cursus afgetikt, een campertje voor Nieuw-Zeeland geboekt, abonnementen opgezegd en spullen verhuisd. We hebben de komende maanden dus nog veel te doen en ook die zullen voorbij vliegen!

Tot snel!

Femke en Jeroen

1. roos schoenmaekers:
    18 maart 2010
    Hallo Jeroen,
    Dit ziet er heel leuk uit, vooral de foto's natuurlijk. Ga zo door!

groetjes van Roos
  2. Nicole:
    21 maart 2010
    Hey Jeroen, neefje van me! Wauw wat gaaf dat je op reis gaat. En nog wel naar NZ, dat was ook mijn plan voor dit jaar, met een beetje geluk gaat dat eind dit jaar gebeuren en anders volgend jaar. Hartstikke leuk dat ik jullie kan volgen via deze site.
    Veel plezier met het voorbereiden (da's ook erg leuk om te doen). Ga je nog naar Australie?? Kan ik je aanbevelen!! Heel veel plezier!!! Gr. Nicole R.
  3. Lisette:
    30 maart 2010
    Hoi Fem,
    dan nu ook een reactie voor jou ;-). Of gaat Jeroen ineens alleen weg?
    Ik kijk uit naar jullie verhalen, maar nog meer naar jullie terug komst :-D

Veel liefs van Lisette
  4. Monique:
    7 april 2010
    Heee Fiem en Jeroen!

Wat een leuke site zeg, ziet er goed uit en nog even en je zullen zijn echt weg :'(..
    Maar jullie gaan een goede reis tegemoet en ik weet zeker dat dit (een) hoogtepunt in jullie leven gaat worden!!
    Veel plezier met de voorbereidingen en we spreken ons snel weer!

Groetjes Monique
  5. Peggy:
    10 april 2010
    Hee Femke en Jeroen,

Ik ben ontzettend jaloers op de reis die jullie gaan maken.. Het wordt zo ongelofelijk gaaf.. Een verrijking voor je leven zoals je dat tot op heden kende.. En ik zit dankzij deze website op de eerste rij ;-)

Via deze weg wens ik jullie beiden alvast heel veel plezier toe.. Maar ik zie jullie voor die tijd toch nog wel ;-)

Dikke kus,
    Peggy & Sietske
  6. Wendy:
    20 april 2010
    Ha wereldreizigers in spé!

Super leuk dat jullie een site gaan bijhouden! Kunnen wij lekker mee genieten van wat er in de rest van de wereld zoal te zien is :-)

Veel succes en plezier met alle drukke voorbereidingen die jullie nog te doen staan, voordat het echt zover is!

Liefs, Wendy en een knuffel van Marthe
  7. Rik Schoenmaekers:
    10 mei 2010
    Hello Mum told me you are going for a trip over the world and your comming to see us to, Thats cool.
    If you want to see photos of my son Jamiee? im on facebook,(http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=1348699367&ref=profile)
  8. bert en chris:
    13 mei 2010
    Eindelijk zover, nu nog even op het werk alles afronden en dan echt rust en het hoofd vrij voor de komende reis:) Ziet er allemaal leuk uit en wij achterblijvers zullen jullie met afgunst volgen, maar we gunnen het jullie natuurlijk van harte.
    Bert, chris en kids
  9. Ben:
    15 mei 2010
    Hey Jeroen, ik heb je wereldreis gelezen.
    Prachtig zeg en wat heb je mooie landen uitgekozen.
    Ik ben benieuwd hoe het je vergaat, zal af en toe ff kijken.
    Nog even een maandje wachten..tot het grote moment.

Alvast een fijne reis gewenst omdat ik het anders vergeet

Groetjes Ben van Ginkel
  10. bert en chris:
    16 mei 2010
    Haa fietsmaatje!!
    Dat zijn goede vooruitzichten. Lekker luieren in verre landen en ons wat jaloers maken.
    Misschien dat we jullie wel komen opzoeken in Nieuw Zeeland, lijkt me te gek! (grapje, hebben we helaas geen tijd voor).
    In ieder geval veel plezier gewenst en kom gezond en wel weer terug.
    Zo af en toe zal ik jullie blog eens bekijken en van de foto's genieten!
    GRoet,
    Bert
  11. Fons:
    18 mei 2010
    Hoi Femke
    Nu eindelijk je droom in vervulling, na anderhalf jaar veel ervaring en kennis opgedaan te hebben. Heel leuk dat we jullie kunnen volgen op deze site Overigens ook daarmee Jeroen leren kennen). Zijn benieuwd naar jullie ervaringen.
    Heel veel plezier, geluk en heel veel verijkende ervaringen in de te ontdekken wereld

Groet Fons
  12. Annie:
    18 mei 2010
    Hoi Femke en Jeroen,
    Fijn ,dat we lezend meemogen reizen.Maak het spannend
    dat genieten wij mee.Laat ons vooral veel van Nepal zien.Heel veel reisplezier.Doe veel ervaringen op,daar kunnen jullie dan jaren mee vooruit.

Groetjes Annie
  13. Lourens:
    25 mei 2010
    Femke en Jeroen,
    je bent jong en neemt de stap, kappen met je werk, de wijde wereld in, hier kun je nog heel lang op terug kijken. Zuig alles op wat je meemaakt en ziet en geniet. Een heel goede reis, fijne beleving, toegewenst. Groeten, Lourens Hengst
  14. Jan ten Hoor:
    29 mei 2010
    Jeroen (en Femke),

Ik heb jullie 'planning' eens even bekeken, maar voor een burgerlijke vader zoals ik, is dit wel een hele andere wereld ;-)
    Ik heb bewondering voor jullie en ....... ben ook wel een beetje jaloers ;-)

Geniet !

Jan
  15. lou en ans:
    21 juli 2010
    Hi Femke en Jeroen,
    Zullen jullie reis blijven vervolgen. Op dit moment regent het weer ouderwets pijpestelen, maar daarom is het tenslotte winter. Gaan over een paar weken naar Thailand, maar zullen zeker hier zijn als jullie in Nieuw Zeeland aankomen.
    Geniet van elke dag.
    groetjes van Lou en Ans
  16. chris Quanjel:
    28 juli 2010
    Ha Femke en Jeroen.
    Alles oké bij jullie in het "koude " Argentinië? Bij ons is het rustig en soms te heet, zowel op het werk, (bijna iedereen begint nu aan zijn vakantie) als thuis. De verbouwing is achter de rug en afgezien van nog wat details, is alles weer in orde.( We hebben een nieuwe keuken en een muur gesloopt). Judith is op het moment thuis en ligt lekker in bad. Karsten heeft werk gevonden in Nijmegen en probeert wat bij te verdienen. Bert en ik werken nog tot 16 augustus en dan ook lekker vrij.We genieten van jullie foto's en filmpjes en blijven natuurlijk stiekem jaloers. Groetjes van alle 4 de Russen.